Szkolenie specjalistyczne

NVC Komunikacja empatyczna w szkole

"Jeśli nie przywiązujemy wagi do naszych potrzeb, może się okazać, że dla innych też nie będą one ważne."
Marshall Rosenberg

Zbuduj kulturę współpracy i empatycznej komunikacji w swojej placówce edukacyjnej dzięki metodzie NVC

Zoom / Stacjonarnie
Elastyczna forma
Szyte na miarę
Indywidualne podejście
Dla szkół
Specjalizacja edukacyjna

Jesteś zainteresowany/a tematem szkolenia, ale masz wątpliwości? Zapraszam do kontaktu - każde szkolenie jest szyte na miarę.

Komunikacja empatyczna w szkole w oparciu o NVC

Szkoła to miejsce wzrostu i rozwoju, jednak zdarzają się tam konflikty i niejasności, zarówno między uczniami, nauczycielami i rodzicami. Jednym ze sposobów na poprawę komunikacji w szkole i zbudowanie kultury organizacji opartej na współpracy jest wdrożenie metody Non-Violent Communication wśród Twoich pracowników.

Czym jest NVC?

NVC (Non-Violent Communication, czyli Porozumienie bez Przemocy) to metoda komunikacyjna autorstwa amerykańskiego doktora psychologii Marshalla Rosenberga. Dzięki jej stosowaniu możliwe jest jasne i precyzyjne porozumiewanie się z innymi, z poszanowaniem potrzeb swoich oraz drugiej strony, przy jednoczesnym zachowaniu postawy empatycznej i asertywnej.

Ale NVC to nie tylko metoda komunikacji. To także filozofia podejścia do życia, do drugiego człowieka i do samego siebie. Dlatego Porozumienie bez Przemocy sprawdza się w wielu obszarach, w tym szczególnie dobrze – w sprawach pracowniczych i w życiu organizacji, w szkołach.

Jak NVC może pomóc w Twojej szkole?

Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów

Dzięki NVC uczymy się wyrażania potrzeb i dostrzegania potrzeb drugiej osoby, co umożliwia konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.

Otwarta komunikacja

Możliwe staje się prowadzenie otwartej komunikacji i udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.

Kultura współpracy

Tworzenie kultury organizacyjnej opartej na współpracy i wzajemnym zrozumieniu.

Przyjazne środowisko

Stworzenie przyjaznego miejsca pracy i nauki dla nauczycieli oraz uczniów.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

Szkolenie skierowane jest do:

Nauczycieli szkół podstawowych

Nauczycieli ponadpodstawowych

Nauczycieli akademickich

Dyrektorów placówek edukacyjnych

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma

1

Interdyscyplinarną, kompleksową wiedzę

przekazaną przez prawnika i psychologa

2

Certyfikat uczestnictwa

3

Bogate materiały szkoleniowe

4

Możliwość konsultacji z Trenerem

po zakończeniu szkolenia

Co zyskujesz?

✨ Zdobędziesz wiedzę, jak być osobą asertywną

💬 Dowiesz się, jak budować 4-elementowy komunikat NVC

do nauczycieli, uczniów

🎯 Zdobędziesz wiedzę i umiejętności do prowadzenia trudnych rozmów

❤️ Nauczysz się obdarzać siebie empatią

Jak będziemy pracować?

Szkolenie prowadzone jest w oparciu o atrakcyjne metody pracy, bazujące na modelu nauki przez doświadczenie. Celem szkolenia jest przede wszystkim zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do prawidłowej komunikacji i budowania kultury współpracy.

Odgrywanie scenek i ćwiczeń zespołowych

Praktyczne zastosowanie technik NVC w realnych sytuacjach szkolnych

Case study

Analiza rzeczywistych przypadków z życia szkoły

Część teoretyczna

Solidne podstawy teoretyczne metody NVC

Quizy

Sprawdzenie zdobytej wiedzy w praktyczny sposób

Dyskusje

Wymiana doświadczeń i wspólne rozwiązywanie wyzwań

Program kursu

Kompleksowy program składający się z 5 modułów wprowadzających komunikację bez przemocy do środowiska szkolnego. Praktyczne narzędzia dla kadry pedagogicznej.

1

NVC wprowadzenie do komunikacji empatycznej

Podstawy komunikacji bez przemocy w szkole

NVC jako język życia. Dlaczego NVC to narzędzie idealne dla placówek edukacyjnych?
Postawa żyrafy i szakala – co robić, by stać się żyrafą?
Czym jest asertywność. Jak komunikować się asertywnie na co dzień?
2

Fakty, uczucia, potrzeby, prośby

Cztery filary komunikacji NVC

Budowanie komunikatu opartego na faktach, uczuciach, potrzebach i prośbach
Fakty a oceny – czy ocena jest domeną szkoły? Nauka języka faktów
Uczucia i potrzeby kluczem do zrozumienia siebie i innych
Oczekiwania i prośby. Jak prosić, by nas usłyszano?
3

Kultura wzbogacania życia

Budowanie kultury opartej na zaufaniu

Kultura wzbogacania życia i kultura dominacji – jak zbudować kulturę opartą na zaufaniu w szkole?
Jak nie ulegać agresywnym zachowaniom i zachować spokój i empatię, nawet w trudnych sytuacjach?
4

Empatyczne podejście do konfliktu

Trening umiejętności słuchania

Trening empatycznego słuchania
Rozwiązywanie konfliktów metodą NVC
Mediacja w sytuacjach trudnych
5

Bądź dla siebie żyrafą

Budowanie siły wewnętrznej i samorozumienia

Obdarz siebie empatią. Czyli budowanie siły i zrozumienia w komunikacji
Zrozum swoje uczucia i potrzeby, a łatwiej porozumiesz się z innymi
Samoregulacja emocjonalna w pracy pedagoga

Gotowy/a na transformację komunikacji w Twojej szkole?

NVC w szkole to inwestycja w lepsze relacje, mniejszą liczbę konfliktów i bardziej harmonijne środowisko edukacyjne dla wszystkich.

5 modułów
Dla pedagogów
Praktyczne narzędzia
Marshall Rosenberg
4.9/5 ocena klientów
500+ przeszkolonych osób
10+ lat doświadczenia

Gotowy na zmianę w Twojej firmie?

Dołącz do grona zadowolonych klientów i odkryj siłę profesjonalnych szkoleń

Natychmiastowe rezultaty
Certyfikowane szkolenia
Wsparcie po szkoleniu

Powiązane szkolenia

Sprawdź inne szkolenia, które mogą Cię zainteresować

Komunikacja bez przemocy NVC

Warsztat empatycznej komunikacji według metody Marshalla Rosenberga - żyrafa vs szakal.

NVC dla HR i menedżerów

Komunikacja bez przemocy w kontekście zarządzania zespołem i budowania relacji pracowniczych.

Metoda FUKO - informacja zwrotna

Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikowi w oparciu o metodę FUKO.